• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Fick mail nu om att beslut i vårt ärende togs 10/11 och att brev med beslut kommer hem. Inget i POIT. Det innebär negativt besked, eller hur?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Fick mail nu om att beslut i vårt ärende togs 10/11 och att brev med beslut kommer hem. Inget i POIT. Det innebär negativt besked, eller hur?

Uppdatering.... sambon fick inledande, men jag fick avslag. Men varför finns inte hans namn i POIT? Skäl till varför jag får avslag kommer i brevlådan. Säkert pga den där jävla leasingbilen. Så tråkigt att det ska förstöra så mycket fast det bara är några månader kvar på den.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Uppdatering.... sambon fick inledande, men jag fick avslag. Men varför finns inte hans namn i POIT? Skäl till varför jag får avslag kommer i brevlådan. Säkert pga den där jävla leasingbilen. Så tråkigt att det ska förstöra så mycket fast det bara är några månader kvar på den.
Kommer säkert i Poit i morgon.
Ledsen för din skull men nu är en av er på väg och snart även du när det du fick avslag för rättas till.
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Kommer säkert i Poit i morgon.
Ledsen för din skull men nu är en av er på väg och snart även du när det du fick avslag för rättas till.

Ja det är positivt att iaf en av oss fått bra besked. Hoppas det håller hela vägen. Vi får absolut se det som en bra sak. En bit på vägen!
Några tips till honom för att det nu inte ska skita sig på vägen mot godkänd skuldsanering??

Och hur sjutton räknas betalningsutrymme när den ena har löneutmätning och den andra skuldsanering?
Antar att han får ett fast belopp att betala varje månad baserad på hans lön, halva hyran (?) och antal barn, men hur kommer utmätningsutrymmet påverkas av detta för min del?
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 713
Mottagna reaktioner
1 717
Poäng
1 177
Ja det är positivt att iaf en av oss fått bra besked. Hoppas det håller hela vägen. Vi får absolut se det som en bra sak. En bit på vägen!
Några tips till honom för att det nu inte ska skita sig på vägen mot godkänd skuldsanering??

Och hur sjutton räknas betalningsutrymme när den ena har löneutmätning och den andra skuldsanering?
Antar att han får ett fast belopp att betala varje månad baserad på hans lön, halva hyran (?) och antal barn, men hur kommer utmätningsutrymmet påverkas av detta för min del?
Man kan aldrig få mindre än existensminimum. Min man hade skuldsanering och jag löneutmätning, det beräknas på inkomster och hyra, el, dagis. Inte på vad ni har vid löneutmätning och sanering.
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Man kan aldrig få mindre än existensminimum. Min man hade skuldsanering och jag löneutmätning, det beräknas på inkomster och hyra, el, dagis. Inte på vad ni har vid löneutmätning och sanering.
Så på kronofogdens hemsida är det bara att fylla i alla inkomst- och utgiftsuppgifter för att jag ska kunna se mitt betalningsutrymme för min utmätning? Man anger inga avdrag för sambons skuldsanering?
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 713
Mottagna reaktioner
1 717
Poäng
1 177
Så på kronofogdens hemsida är det bara att fylla i alla inkomst- och utgiftsuppgifter för att jag ska kunna se mitt betalningsutrymme för min utmätning? Man anger inga avdrag för sambons skuldsanering?
Nej det räknas på era inkomster. Så räknar du där stämmer det ganska bra.
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Sambon har en inkomst på 33000 innan skatt, betalar 1 underhåll på 1723, har tre hemmaboende barn heltid med barnbidrag, 3400 i kostnader för att ta sig till jobbet (pendlar), vår hyra är 12497.

Vad kan månadsbeloppet hamna på för hans sanering? Räknar de att han betalar halva hyran? Får halva barnbidragen?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp